Verslag over de editie van 2021
Op dinsdag 26 oktober 2021 pitchen drie succesvolle bedrijven binnen de data science industrie tijdens het evenement van de MKB Data Science Top 50. The Data Agency mag zich de snelste stijger van 2021 binnen de MKB data science noemen.
Voor het evenement, georganiseerd door Florijnz Corporate Finance, De Breed & Partners, het MKB Datalab en Gemeente ‘s-Hertogenbosch, vormde de ranking van de 50 ‘snelste stijgers binnen de data science industrie’ de basis. Deze lijst is samengesteld door Florijnz Corporate Finance en op basis van criteria zoals groei in het totaal assets en medewerkers werd de ranking van bedrijven vastgesteld.
Een belangrijk onderwerp
Niemand minder dan Bas van Werven (bekend van BNR radio) presenteerde het evenement tijdens de Dataweek NL in ‘s-Hertogenbosch. Tijdens het rondetafelgesprek werd de vakjury en het onderwerp data science geïntroduceerd.
Volop Data Science inspiratie
De top drie uit de ranking, die behalve The Data Agency bestond uit Elastiq Connect en Samotics, kreeg tijdens het evenement het podium om te pitchen. Robey de Jong, Lead Analytics Way of Working bij de Rabobank, was de spreekster van het evenement. In haar verhaal ging zij in op de groeifases van een analytics/data science organisatie.
Top 3 ranking
Na de pitches van de data science bedrijven was het aan de vakjury, maar ook aan het publiek om de favoriet bekend te maken. De uiteindelijke uitslag werd voor de helft gebaseerd op het oordeel van de vakjury, aangevuld met de stemmen via de poll. The Data Agency kreeg de meeste publieksstemmen, en dit gaf de doorslag. Het oordeel van de jury was gebaseerd op de criteria presentatie, impact, innovativiteit en schaalbaarheid. The Data Agency ging er dus met de winst vandoor, gevolgd door Samotics en Elastiq Connect (derde plek).
Exclusieve prijzen voor de winnaar
Eindelijk weer een data evenement waar iedereen tevreden op terugkijkt. Het was een spectaculaire middag. De uiteindelijke winnaar ging natuurlijk niet met lege handen naar huis. De hoofdprijs bestond uit een exclusief diner voor het management team in de kapel van data universiteit JADS. Verder werd de winnaar uitgenodigd in de radiostudio van BNR om te genieten van alle media aandacht rondom de felbegeerde eerste plek.